Zasady marketingu niszy
Jako pierwsza jest zasada marketingu niszy- w żadnym razie nie atakuj segmentu, którego wydatki na rozwój oraz wdrożenie kategorii produktu twojej branży wykracza obecne roczne dochody. W skrócie nigdy nie porywaj się na większego od siebie. Najważniejszym celem zarządu jest podjęcie kroków niezbędnych, by oferowany przed przedsiębiorstwo produkt został przyjęty jako wiodący standard, w jak najwyższej ilości nisz. Marketing nisz przynosi więcej korzyści niż marketing rynkowy otwarty. Dominowanie segmentu znaczy wygranie przez branże 40 procent czy nawet więcej nowego biznesu, w przeciągu ostatniego roku do 18 miesięcy. Gdy osiągniemy ten procent, wiadomość o tym że firma jest przywódcą rynku zaczyna się szerzyć.
Ten cel daje ograniczenia na strategie marketingu niszy. Jeśli potrzeby segmentu są skutecznie zaspokajane przez inną firmę to znaczy potrzebę poszukiwania innej niszy, której potrzeby nie zostały w stu procentach zaspokojone. Zdecydujmy się na to, gdzie nie ma skutecznego rozwiązania problemu. Poprzez to za pomocą odpowiedniego rozwiązania w wybranej niszy, możemy być przywódcą rynku. Zarząd firmy musi zwrócić na rozmaite rzeczy uwagę. Musi on zagwarantować produkt –technologię –system –rozwiązanie aby zaspokoić dotychczasowe potrzeby. Zarząd powinien zyskać ich uwagę przez wskazanie na to, że problem, który oni posiadają ma się w aktualnym systemie infrastruktury. Firma musi szczególnie zwracać uwagę na organizację, które są użytkownikami końcowymi, gdy potrzeby nie są zaspokojone. Marketing spędza sen z powiek. Powinniśmy jednak zauważyć, ze serię takich samych ofert możemy przedstawić kupcom technicznym, którzy poznali by i doceniliby je. Lecz one nie należały do sfery zainteresowań, to jeszcze nie ten etap. Z ich punktu widzenia , stary model jest popularny i bezpieczny. Wyższe działania pomogą wyjaśnić sukces pionowego marketingu- i brak powodzenia poziomu marketingu- w efekcie praktycznego zastosowania strategii marketingu niszy. Zarząd firmy staje się odpowiedzialny za jak najkorzystniejsze wyniki sprzedaży wybranego produktu. Muszą oni postawić na zastosowanie nowych technologii.