You are here: Home > Marketing > POJĘCIE WIZERUNKU

POJĘCIE WIZERUNKU

Wizerunek po stronie aktywów jest jedną podstawowych pozycji. Słowo wizerunek zazwyczaj ma znaczenie wyobrażenie o danym przedmiocie lub podmiocie. Jest to zbiór wyobrażeń ludzi o danej marce lub produkcie. Stworzony wizerunek może być zarówno prawdziwy jak i zupełnie fałszywy, wykreowany. Zbudowany może być na podstawie faktów lub zasłyszanych nieprawdziwych opinii. Wizerunek kreuje się za pomocą rzeczy, które postrzegamy świadomie lub całkiem nie świadomi. Wizerunek jest to pojęcie statyczne, może się zmieniać i rozwijać, często bez udziału samych zainteresowanych. Przedsiębiorstwo posiada wizerunek, inaczej widziany przez udziałowców, inaczej przez klientów a inaczej firmę postrzegają pracownicy. Planowanie wizerunku jest niezmiernie ważnym czynnikiem w każdej firmie, musi być dokładnie zaplanowany, rozłożony w czasie. Podstawowe czynniki wpływające na to że firma zastanawia się nad wizerunkiem to brak lojalności klientów, wprowadzanie nowych produktów na rynek lub ekspansja na całkiem nowe rynki zbytu. Firmy decydują się również na poprawę wizerunku w momencie gdy gwałtownie spada im sprzedaż lub konkurencja prowadzi szeroko zakrojone działania marketingowe.

Żeby udzielić odpowiedzi na tak postawione pytanie , przeanalizujmy sytuację od początku i wyobraź że rozpoczynamy działalność lub wprowadzamy na rynek nowy produkt. Pierwsze co musimy zrobić to przeanalizować rynek poprzez zebranie odpowiednich informacji. Nazwa firmy, musi być tak skonstruowana żeby była łatwa w wymowie oraz łatwa do zapamiętania i najlepiej żeby klient kojarzył ją z naszym działaniem i produktem. Przykładem idealnie nietrafionego doboru nazwy marki jest produkt firmy GM, sprzedawany w hiszpańsko języcznej Ameryce pod nazwą, która po przetłumaczeniu oznaczała nie jedzie. Dlatego musimy pamiętać że dobór właściwej nazwy firmy i produktu jest niezmiernie ważny. Kolejnym niezmiernie istotnym elementem wizerunku firmy jest logo, ale o tym szerzej napiszę w innym miejscu. Dowiesz się jak wybierać kształt i dobierać kolory.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.