You are here: Home > Marketing > Logo jako część wizerunku firmy

Logo jako część wizerunku firmy

Gdy wybraliśmy już nazwę dla naszej firmy lub produktu nadchodzi czas więc na stworzenie graficznej wizytówki firmy, która będzie naszym logo. Projektując logo musimy się kierować dokładnie tymi samymi zasadami co przy wyborze nazwy, musi być łatwe do zapamiętania i kojarzące się z naszym profilem. Niezmiernie istotnym elementem jest to aby logo było unikalne. Ograniczenia taki narzucają wymogi aby logo było zaprojektowane w sposób prosty, niezbyt kolorowe, musi być łatwo rozpoznawalne i łatwe do zapamiętania.

Przeprowadzone badania udowodniły że przy zapamiętywaniu loga producenta najważniejszy czynnik to prostota oraz to że jakiś element znaku kojarzy nam się jakimś określonym odczuciem i to nasze odczucie musi odpowiadać działalności firmy. Często jest tak że jeżeli wybieramy projektanta to sugerujemy się tylko wyglądem graficznym. Jako przykład doboru koloru dla firmy możemy podać np. kolor granatowy, który większość ludzi odbiera jako kolor szlachetny, lub jako kolor autorytetu. Więc firma, która buduje wizerunek firmy eksperckiej dobrze żeby wykorzystała taką barwę w swoim logo. Przykładowo marka Tchibo wykorzystuje kolor granatowy i promuje się jako coś królewskiego, najlepszego i bardzo pożądanego.
Reklama ma na celu skłonienie konsumenta do nabycia określonego towaru lub skorzystania z określonej usługi, czasem reklama ma również zachęcić nas do wsparcia organizacji charytatywnej lub wsparcia konkretnych działań jak np. protestu ekologów. Reklamę spotykamy pod różnymi postaciami, czasem jest w postaci rzetelnej informacji, która przedstawia zalety produktu lub konkretne jego dane techniczne a czasem jest to tylko gra słów mająca nakłonić nas do zakupu, jest to reklama mało merytoryczna i z taką formą reklamy najczęściej spotykamy się w telewizji. Kolejną formą reklamy jest reklama ukryta, odbywa się to np. w postaci artykułów sponsorowanych w prasie lub na stronach internetowych, często spotykamy się również z tym ze np. oglądając film w tle widzimy produkt konkretnej marki.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.